Silmiä avaavia artikkeleita sisustusalan ammattilaisille

Orient Occident ja O&O Magazine

Jo vuosien ajan Perjantain kirjoittajien näppäimistöillä syntynyt O&O Magazine on Orient Occidentin sidosryhmälehti sisustusalan suunnittelijoille ja jälleenmyyjille. Kuvien selailua syvempään tutustumiseen houkutteleva lehtikokonaisuus sai syksyllä 2024 uudenlaisen digitaalisen toteutuksen, joka palvelee niin lukijakuntaa kuin julkaisijaa aiempaa paremmin. Mutta miten?

O&O Magazine

105-vuotias suomalainen perheyritys, sisustusmateriaalien maahantuoja Orient Occident luottaa markkinoinnissaan sisältömarkkinoinnin nimeen. Yksi esimerkki asiasta on O&O Magazine -sidosryhmälehti, jota yritys julkaisee muutaman kerran vuodessa asiakasryhmilleen. O&O Magazine inspiroi luovuutta, ohjaa onnistuneisiin tuotevalintoihin ja tarjoaa ajankohtaisiin teemoihin pureutuvia artikkeleita sisustusalan ammattilaisten työn tueksi.

Perjantai on toiminut Orient Occidentin markkinoinnin suunnittelijana ja toteuttajana jo reilun viiden vuoden ajan. Kehuja ja kiitoksia keränneitä O&O Magazine -lehtiä löytyy toimistomme hyllystä jo lähes vinoksi kallistuva pino.

– Kun arkistoa selaa taaksepäin, voi O&O Magazinen artikkeleissa nähdä koko sisustustoimialan viimeaikaisen murroksen. Esimerkiksi sisustamisen ja kestävän kehityksen teemat ovat kasvaneet keskeiseksi osaksi Orient Occidentin viestintää. Kiinnostuksemme ja paneutumisemme sisustusalan merkityksellisiin aiheisiin näkyy aina myös lopputuloksessa, Perjantain copywriter Tom Gerke lupaa.

– Palvelumme punaisena lankana on ollut jatkuvasti se, että haluamme tehdä lehden tuotannosta asiakkaallemme mahdollisimman sujuvaa, asiakkuusjohtaja Lea Huukkala lisää.

O&O Magazinen toimittaminen on ollut prosessina omanlaisensa joka kerta, eli yksittäisistä lehtiprojekteista on opittu kustakin jotain.

– Mielestäni yhteistyömme roolit ovat hioutuneet selkeiksi ja sujuviksi. Perjantailaiset selvästi kuuntelevat ja kuulevat meitä. Olen kiitollinen, että kumppaniltamme löytyy kykyä ja uskallusta jopa haastaa meitä, jotta saavutamme yhdessä parhaan lopputuloksen. Perjantain kanssa voimme olla varmoja, että viestimme välittyvät kohderyhmillemme vaikuttavasti, Orient Occidentin varatoimitusjohtaja Timo Järvinen kiittää.

O&O Magazine

Pyrimme tekemään lehden tuotannosta asiakkaallemme aina mahdollisimman mutkatonta.

Takkuisesti toimivien ”digipaperilehtien” aika on ohi

O&O Magazine mobiilinäkymä

Nyt syksyllä O&O Magazine liitettiin aiempaa tiiviimmin Orient Occidentin muun digitaalisen markkinoinnin osaksi. Lehden artikkelit julkaistiin verkkosivuilla paitsi vanhalla mallilla yksittäisinä artikkeleina myös uutena, koko laajan juttukattauksen esille tuovana kokonaisuutena. Verkkolehti rakennettiin yhteistyössä Orient Occidentin oman markkinointitiimin kanssa.

– Erilaiset printtilehdestä johdettavat digipaperit ja pdf-toteutukset ovat melko lailla aikansa eläneitä ratkaisuja. Kun artikkelit viedään verkkosivuille julkaisujärjestelmän kautta, pääsee sisältö paremmin oikeuksiinsa ja lukukokemus on miellyttävä millä tahansa päätelaitteella, Gerke sanoo.

Lisäksi lehden tarinoita voidaan laajentaa tai niiden kylkeen voidaan tuottaa kokonaan uusia kainalojuttuja.

– Sisältöä voidaan ylipäätään ajatella paljon laajemmin, kun ei tarvitse pidättäytyä printtiformaatin tietyissä sivu- ja merkkimäärissä, hän kuvailee.

Helppoa jakamista somessa – panostus myös hakukoneoptimointiin

O&O Magazinen uusi hakemistosivu (www.oomagazine.fi) on suunniteltu portiksi lehden eri aiheisiin, mikä kannustaa lukijaa tutustumaan yhden sijaan useampaan juttuun. Koko lehteä ja sen yksittäisiä artikkeleita on lisäksi helppo jakaa sosiaalisen median kanavissa, joko orgaanisina julkaisuina tai maksettuina mainoksina. Myös visuaalisuudelle aukeaa uudessa toteutuksessa aiempaa enemmän mahdollisuuksia.

– Visuaalisuus on markkinointiviestintämme tärkeimpiä osa-alueita. Verkkolehden uusi toteutus palvelee tarpeitamme ja tavoitteitamme hienosti. Se tuo lisäulottuvuuden digitaaliseen läsnäoloomme, Järvinen toteaa.

O&O Magazinen uuden julkaisutavan etuihin lukeutuu myös yrityksen koko verkkosivuston aseman vahvistuminen Google-haussa.

– O&O Magazinen artikkelit toimivat ensisijaisesti inbound-markkinoinnin työkaluina, eli niillä rakennetaan vuorovaikutusta Orient Occidentin ja sen asiakaskunnan välillä. Samalla sisällöt palvelevat hakukoneoptimoinnin päämääriä, Huukkala tiivistää lopuksi.

Tutustu uuteen O&O Magazine -verkkolehteen osoitteessa www.oomagazine.fi ja kysy lisää Lealta. Me Perjantailla palvelemme kaikenlaisissa lehti- ja sisältötarpeissa – printit, digit ja niiden yhdistelmät, mitä tahansa yrityksesi toivoo ja tarvitsee.

O&O Magazine

Verkkoartikkelien osaksi voidaan upottaa videoita, linkkejä ja isoja laadukkaita kuvia.

Kysy lisää:

Lea Huukkala

Lea Huukkala

Asiakkuusjohtaja

040 530 3882