Asiakkaan kertomaa

Ruokimme inspiraatiota

Helsingin Mylly

Helsingin Myllyn monen eri ohjelmiston rajapintoja hyödyntävä saitti on suunniteltu palvelemaan heidän tärkeimpiä kohderyhmiään tarpeellisin toiminnallisuuksin ja houkuttelevin sisällöin inspiraatiota herättäen. Sieltä löytyvät niin tuotteet, mehevä reseptipankki kuin ammattilaisille suunnatut sisällöt, kaikilla mausteilla.

Helsingin Mylly

Brändiuudistuksen yhteydessä Helsingin Mylly tarvitsi myös uudet nettisivut. Yrityksen digikumppanina pääsimme toteuttamaan sivut tiiviissä yhteistyössä asiakkaan kanssa.

– Tarvitsimme ennen kaikkea asiakasta ja omaa henkilökuntaa palvelevan sivuston, josta löytyisi kattavat tiedot yrityksestä ja sen toiminnasta viljelytapa ja arvomaailma huomioon ottaen. Resepteihin halusimme tuoda asiakasta palvelevan muuntimen, jolla voi suurentaa ja pienentää reseptejä oman perhekoon tai juhlaväen määrän mukaan. Näin on helpompi hankkia raaka-aineita juuri sopivasti. Halusimme myös, että reseptien yhteydessä on saatavilla ravitsemuksellista tietoa. Nyt asiakas voi tarkastella ravintosisältöjä suoraan reseptien yhteydessä, avaa Helsingin Myllyn markkinointijohtaja Mia Kettunen.

Tiivistä yhteistyötä suunnittelusta toteutukseen

Sivuston suunnittelua tehtiin yhteisten workshopien avulla. Perjantain suunnittelutiimi valmisteli tapaamiset, joihin kumpikin osapuoli teki ennakkotehtäviä. Yhteisten tapaamisten jälkeen suunnittelutiimimme kääri hihat ja ryhtyi toimeen. Näin saatiin aikaan asiakkaan toivomat toiminnalliset reseptit sekä selkeät ja kattavat tuotetieto-osuudet inspiroivaa sisältöä unohtamatta.

– Asiakkaillemme on tärkeää, että sivuilta löytyy selkeästi tuotetiedot sekä runsaasti inspiroivia reseptejä. On myös tärkeää, että pystymme viestimään kokonaisvaltaisesti Helsingin Myllyn viljelytavasta ja muista tärkeistä asioista, joita teemme, sanoo Kettunen.

Sivuston rakennuksen aikana yhteisiä palavereja pidettiin säännöllisesti, jotta kummatkin osapuolet olivat koko ajan selvillä, missä vaiheessa työtä ollaan. Koska sivusto hyödyntää useamman eri järjestelmän rajapintoja, yhteistyötä tarvittiin myös monen eri järjestelmätoimittajan kanssa. Hyvän suunnittelun ja aikataulutuksen ansiosta projekti saatiin maaliin sovitussa aikataulussa.

Asiakkaan toiminnan ymmärtäminen ja sen soveltaminen käytäntöön on aivan uskomatonta koko Perjantai-tiimiltä.

Mia Kettunen
markkinointijohtaja, Helsingin Mylly

Helsingin Mylly
Helsingin Mylly

Kiitettävää palautetta

Uuden sivuston julkaiseminen on iso projekti, ja on palkitsevaa, kun työ kiittää tekijäänsä.

– Sivusto palvelee kohderyhmiämme hyvin, ja nythän vasta uudistus on tehty, eli tästä vasta alkaa sisällöntuotanto sekä muu kehittäminen, jota aina verkkosivuja tehdessä ajan mittaan tehdään. Aina on joku täppä, joka vaatii vielä viilausta, pohtii Mia Kettunen.

Sivustosta saatu palaute on ollut erittäin positiivista, mikä kertoo, että asetetuissa tavoitteissa on onnistuttu oikein hyvin.

– Reseptit ovat selkeitä ja helposti luettavissa ja sivustot toiminnallisesti erittäin hyvät. Muutaman kerran sivustolla käytyään navigoinnin oppii helposti. Olemme saaneet paljon positiivista palautetta eritoten reseptien helposta luettavuudesta mobiilissa, Kettunen kehaisee.

Vankka asiantuntemus ja toimiva vuorovaikutus onnistuneen projektin takana

Perjantai valikoitui Helsingin Myllyn digikumppaniksi Mia Kettusen mukana.

– Tämä on kolmas kerta, kun teen Perjantain kanssa verkkosivuston uudistusta. Perjantai on seurannut mukanani tehtävästä toiseen. Teillä on kyky esittää asiat asiakkaalle selkeästi eri vaihtoehdot ja mahdollisuudet huomioon ottaen. Näin sivuston rakenteen ja toiminnallisuuksien suunnittelu on helppoa. Sparraus toimii hienosti, vaikka asiakkaalla ei olisi erityisosaamista digimaailmasta. Tärkeää on myös, että teidän kanssanne aikataulut pitävät ja projektit edistyvät suunnitelman mukaan.

Kettunen kehuu vuolaasti yhteistyötä tiimimme kanssa.

– Projektin sujuvuutta ei voi olla nostamatta esiin. Se on varmasti myös syy paluumuuttamiseen yhä uudelleen. Tänä päivänä yritykset tarvitsevat luotettavan osaavan kumppanin, joka on mukana muutoksessa ja tietää, mitä digimaailmassa tapahtuu. Lisäksi pitää tietysti olla kykyä ja osaamista käytännön toteutukseen ja erilaisten mahdollisuuksien hyödyntämiseen asiakasta ja sen kohderyhmiä unohtamatta. Selkeys ja uusien toimintatapojen jalostaminen on ollut aina Perjantain vahvuus.

– Asiakkaan toiminnan ymmärtäminen ja sen soveltaminen käytäntöön, kuten nyt vaikka verkkosivujen malliin, on aivan uskomatonta koko Perjantai-tiimiltä. Luottamus ja avoimuus ovat päätekijöitä tässä näytelmässä. Niin monesti olette meidät pelastaneet osaamisella sekä nopealla reagointikyvyillänne, Kettunen kiittää.

Miia Kettunen
Tänä päivänä yritykset tarvitsevat luotettavan osaavan kumppanin, joka on mukana muutoksessa ja tietää, mitä digimaailmassa tapahtuu.

Mia Kettunen
markkinointijohtaja, Helsingin Mylly

Helsingin Mylly

Kysy lisää:

Susanna Lehtonen

Susanna Lehtonen

Asiakkuusjohtaja

050 317 0326