Historiallinen eleganssi erottuvasti esille
Areim & Toimitilakiinteistö Gloria
Kun markkina täyttyy tarjonnasta, nousee erottautumisen merkitys erityiseen arvoonsa. Toteutimme pitkäaikaiselle asiakkaallemme Areimille kiinteistömarkkinointikonseptin, joka on kaikkea muuta kuin toimialalla totuttu. Se herättää uniikin arvokiinteistön uuteen aikaan.

Perjantai on toiminut Pohjoismaiden johtaviin kiinteistösijoittajiin ja -kehittäjiin lukeutuvan Areimin markkinointikumppanina jo yli viiden vuoden ajan. Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet toimialan perinteistä erottuvaa markkinointia lukuisille erilaisille toimitilakohteille erityisesti pääkaupunkiseudulla.
Helsingin ydinkeskustan rauhallisella laidalla sijaitseva, lähes 100-vuotias Gloria-kiinteistö on Areimin Asset Manager Hannu Tammian mukaan koko yhtiön lippulaivakohde Suomessa. Siksi myös sen markkinointiin on panostettu erityisellä pieteetillä.
– Vapaita toimitiloja on Helsingissä tarjolla poikkeuksellinen määrä, eli juuri tällä hetkellä erottautuminen massasta on merkityksellisempää kuin aikoihin. Perjantai suunnitteli ja toteutti Glorialle identiteetin, joka poikkeaa positiivisella tavalla geneerisestä ja perinteisestä toimitilamarkkinoinnista. Historiallisen eleganssin, valon ja viihtyisyyden sekä modernin ajan tilaratkaisut upeasti yhdistävä konsepti on ollut juuri sitä, mitä loistokas Gloria ansaitsee, Tammia kuvailee.
Loistokkuus herätettiin henkiin monikanavaisesti
Perjantai nosti Gloria-kiinteistön vuokratiloja etsivien tietoisuuteen lukuisin eri keinoin. Markkinoinnin ytimeksi laadittiin verkkosivut, jotka tarjoavat kattavasti tietoa kiinteistöstä, vuokrattavista tiloista, arvorakennuksen menneistä vuosista sekä sen kestävää kehitystä korostavan peruskorjauksen vaiheista. Glorialle haetaan parhaillaan LEED-ympäristösertifiointia kaikkein korkeimmalla Platinum-tasolla.
Konseptin visuaalinen ilme maalattiin Glorian rakentamisajan arkkitehtoniselle tyylille ominaisilla väreillä, ja kokonaisuus viimeisteltiin hienovaraisella kullan hehkulla. Kiinteistön mainonnan kanaviksi valittiin muun muassa kohdennetut uutiskirjeet, Linkedin ja Kauppalehti Digi. Kohderyhmät tavoitettiin myös ruutujen ulkopuolella.
– Esimerkiksi kesän 2024 kynnyksellä toteutettu suorapostitus herätti ihmisten kiinnostuksen erinomaisen hyvin. Vuokratiloja etsivät halusivat päästä näytölle kokemaan Glorian mahdollisuudet kaikin aistein, Tammia kuvailee.
– Ylipäätään perjantailaiset ovat sisäistäneet yhteisen tavoitteemme hienosti, ja he ovat osanneet korostaa paitsi Glorian myös muiden kiinteistöjemme vetovoimatekijöitä jopa minut itseni yllättäneillä tavoilla. Leikkisiä ja rohkeita ideoita Perjantailla riittää, ja niin pitääkin, Tammia toteaa.


Glorian verkkosivusto on elegantti kuten markkinoitava kiinteistökin. Helposti navigoitava sivusto tuo kiinteistön ainutlaatuiset ominaispiirteet selkeästi ja tyylikkäästi esille.

Olemme olleet alusta lähtien samalla puolen pöytää. Asioista on puhuttu täysin avoimesti, mikä on tällaisessa projektissa menestyksen perusta.
Hannu Tammia, Asset Manager, Areim
"Olemme kaikki samalla puolen pöytää"
Areimin ja Perjantain rinnalla Glorian markkinoinnissa on ollut myös toimitilavuokrauksen konsulttiyritys CityMark, joka kartoittaa tilojen vuokrauksesta kiinnostuneita asiakkaita muun muassa telemarkkinoinnin keinoin. Hannu Tammia pitää hyvin toimivaa kolmikantayhteistyötä isossa arvossa.
– Olemme olleet alusta lähtien samalla puolen pöytää. Asioista on puhuttu täysin avoimesti, mikä on tällaisessa projektissa menestyksen perusta. Meistä jokaisella on ollut oma tonttinsa, mutta samalla kaikki ovat tähdänneet sitoutuneesti yhteen maaliin ja tukeneet toisiaan. Kun olen luottokumppanit löytänyt, aion pitää niistä kiinni, Tammia summaa kiitollisena.
Kysy lisää:
